1111 Tilgang til ultralyd for drektighetskontroll og sener

Kvam veterinærkontor har anskaffet transportabel ultralyd inkludert prober for bruk på hest. Ta kontakt for mer informasjon.

1101 Veterinær Bjørn Erik Østgård begynner i Kvam Veterinækontor AS

I forbindelse med at Silje Kaldestad slutter, begynner veterinær Bjørn Erik Østgård hos oss. Etter å ha arbeidet med blandet praksis med mye hest, har han arbeidt i flere å på dyresykehus i Sverige og Danmark, blandt annet med mye kirurgi. Han vil ta over mye av hestebesøkene etter Silje Kaldestad.

1005 Mistanke om infeksiøs anemi hos hest i Bergensområde - ikke påvist!

Ikke påvist ved endelig blodprøve!

Se Mattilsynet sin info og informasjon om sykdommen

0911 Elektrisk tannrasp

Som oppfølging til etterutdanningskurs i tannstell hos hest har Kvam Veterinækontor bl.a. anskaffet moderne utstyr for tannrasp, bl.a. elektrisk tannrasp. Bl.a. pga avslappende medisin til hesten kan vi tilby en grundig undersøkelse og behandling av tennen til hestene.

0910 Kurs om parasitter hos hest - NB! - Endret dato!

Mandag 9. november kl 19 arrangere Kvam Veterinærkontor AS kurs om heste parasitter. Adresse Sandvenv 48, Norheimsund. (Plomma, lokalet der ogsåMattilsynet holder til - i pauserommet) Se annonser i Hordaland Folkeblad.

-fri inngang - kurset finansieres ved stimuleringsmidler.
-om ulike innvollsparasitter hos hest
-litt om erfaringene våre fra Kvam og testing for parasitter
-ved veterinær Silje Kaldestad
-lett bevertning